Pascale kan verdwalen in de schoonheid van het werk van choreografen zoals Sidi larbi, Constanza Macraz, Alain Platel – C de la B, Pina Bauch en vooral ook de japanse Butoh.
Is gek op biografisch werk en de levens van vooral vrouwelijke kunstenaars. De passie voor dans, fotografie en lichamen in beweging komt voort uit een creatieve gevoeligheid die haar eigen is maar werd ook al vroeg gevoed door het kunstenaarsnest waarin ze opgroeide.
Ze volgde in het leven steeds haar hart en kon hierdoor de kwaliteiten die ze bezit ontdekken , onderzoeken en ontplooien. Gaandeweg is daaruit een eigen theatertaal ontsproten waarin ze steeds opnieuw op zoek is naar de grens tussen realisme en abstractie. Ze maakt krachtige beelden.
Na haar master als ‘Afrikaniste’ , behaalde ze ’n master na master in de theaterwetenschappen. Aangezien beweging de basis is van haar leven volgde ze in Brussel een acteeropleiding in de Kleine Academie (Jaques Lecoq). Maar haar ultieme contact met het theater deed ze op in de straat. Daar begon het allemaal op haar veertiende.
Ze weet wat ze wil en wie met haar in zee gaat maakt een tocht doorheen zijn creatieve leven. In die tocht volgt ze de speler op de voet met respect en zorg voor zijn originaliteit en eigenheid. Hierbij zorgt ze ervoor dat wat persoonlijk is, bewaard blijft en wat technisch moet getraind worden, bijgeschaafd wordt zonder schade te berokkenen. Wie met Pascale werkt merkt meteen dat zij hier een speciaal oog voor heeft. Dit biedt een enorme meerwaarde aan haar trainingen. Als bezieler van theater Wild Schaap draagt ze dan ook deze filosofie over aan de organisatie, waardoor, zorg dragen voor de mentale en fysieke hygiëne, door mensen hun lichaam en creativiteit in beweging te zetten, als hoogste doel gesteld wordt.
Als kleine jongen ging hij naar de muziekschool en leerde daar klassieke gitaar.
Vrijgevochten als hij is herkende hij zich al snel in het improvisatoire en vrije karakter van de jazz. Toen hij later naar de Jazz studio te Antwerpen ging verdiepte hij zich in de wereld van de geïmproviseerde muziek. Zijn belangrijkste leraar was Pierre Vandormael. Verliezen doet hij zich in filmmuziek en jazz. Mocht je hem vragen welke cd hij meeneemt naar een onbewoond eiland, dan wordt dat de 'Secret Story' van Pat Metheny.
Aan het conservatorium van Gent volgde hij als vrije leerling gitaar ,arrangement en jazzgeschiedenis bij wijlen Jules Anthonissen.
Hij is steeds trouw gebleven aan dat wat zijn hart hem ingeeft en is op die manier kunnen uitgroeien tot de zeer gepassioneerde muzikant die hij nu is.
Bijna alles in de wereld van Jean Pol draait muziek en beeld. Hij heeft een eigen projectstudio ‘JP Records’, waar hij zowel zijn eigen muziek maakt en als producer werkt voor verschillende artiesten.
Naast muziek zijn video en montage zijn passie en metier.
Je kan bij hem terecht voor elk audiovisueel project. (www.jprecords.be)
.