pp newPascale Pringels kan verdwalen in de schoonheid van het werk van choreografen zoals Sidi larbi, Constanza Macraz, Alain Platel – C de la B, Pina Bauch.
Is gek op biografisch werk en de levens van vooral vrouwelijke kunstenaars. De passie voor dans, fotografie en lichamen in beweging komt voort uit een creatieve gevoeligheid die haar eigen is maar werd ook al vroeg gevoed door het kunstenaarsnest waarin ze opgroeide.
Ze volgde in het leven steeds haar hart en kon hierdoor de kwaliteiten die ze bezit ontdekken , onderzoeken en ontplooien. Gaandeweg is daaruit een eigen theatertaal ontsproten waarin ze steeds opnieuw op zoek is naar de grens tussen realisme en abstractie. Ze maakt krachtige beelden.

Na haar master als ‘Afrikaniste’ , behaalde ze ’n master na master in de theaterwetenschappen. Aangezien beweging de basis is van haar leven volgde ze in Brussel een acteeropleiding in de Kleine Academie (Jaques Lecoq). Maar haar ultieme contact met het theater deed ze op in de straat. Daar begon het allemaal op haar veertiende.

Ze weet wat ze wil en wie met haar in zee gaat maakt een tocht doorheen zijn creatieve leven. In die tocht volgt ze de speler op de voet met respect en zorg voor zijn originaliteit en eigenheid. Hierbij zorgt ze ervoor dat wat persoonlijk is, bewaard blijft en wat technisch moet getraind worden, bijgeschaafd wordt zonder schade te berokkenen. Wie met Pascale werkt merkt meteen dat zij hier een speciaal oog voor heeft. Dit biedt een enorme meerwaarde aan haar trainingen. Als bezieler van theater Wild Schaap draagt ze dan ook deze filosofie over aan de organisatie, waardoor, zorg dragen voor de mentale en fysieke hygiëne, door mensen hun lichaam en creativiteit in beweging te zetten, als hoogste doel gesteld wordt.